آلمان در جهنم آزادي تحقير شد آلمان در جهنم آزادي تحقير شد
البته لازم به ذکرهست نه هرچرت وپرتی!لطفاًرعایت کنین!!!
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
نویسنده : امیرمحمد

تيم ملي واليبال ايران با پيراهن‌هاي يکدست سفيد مقابل سرخ‌پوشان آلمان در حالي در هفته پاياني مرحله مقدماتي ليگ جهاني واليبال به ميدان رفتند که سفيد پوشان ايران در پايان ست‌هاي اول ، دوم و سوم توانستند با نتايج 25 بر 19 ؛ 25 بر 18 و 25 بر 20 قدرت خود را به آلمان‌ها ديکته کند و لوکوموتيو ژرمن‌ها را در ايران متوقف کند.

به گزارش ايسنا، آلماني‌ها با ترکيب فورم، کاليبردا، کولين، اسکاپس، کامپا و استوارد و با هدايت "ويتال هلن" بلژيکي مقابل ايران به ميدان آمدند. در مقابل محمد موسوي، سعيد معروف، علي مباشري، رحمان داودي، امير غفور و فرهاد ظريف ترکيب تيم ملي واليبال ايران را در آغاز اين ديدار شکل مي‌دادند.

از حدود يک ساعت قبل از مسابقه تمام ظرفيت سالن 12 هزار نفري آزادي پر شد. در برخي از سکوها حتي جاي سوزن انداختن هم نبود. هواداران تيم ملي واليبال ايران با فرياد‌هاي بلند خود يکصدا تيم ملي را تشويق مي‌کردند. موج حضور هواداران ايراني به قدري بود که آلمان‌ها حدود 5 دقيقه پس از ورود به سالن با بهت به تماشاگران نگاه مي‌کردند و بعد از دقايقي که به تدريج يخ‌شان باز شد گرم کردن را شروع کردند.

با وجود اينکه تمام سکوها پر شده بود شمار زيادي از علاقه‌مندان به تماشاي مسابقه پشت درب ورودي منتظر مانده بودند تا نيروهاي يگان ويژه اجازه ورود به آنها را بدهند ولي اين طور نشد. متاسفانه برخي از سربازهاي يگان ويژه توجيه نشده بودند و حتي با خبرنگارها هم برخورد مناسبي نداشتند و اصرار مي‌کردند که بايد آنها را بازرسي بدني کنند و کيف و لوازم شخصي‌ آنها را بازبيني کنند.

اگر چه در آغاز اين مسابقه تهويه سالن دچار مشکل شد و دسترسي به اينترنت براي خبرنگاران همم قدري با مشکل روبرو شد اما بلافاصله با اقدام سريع مسئولان اين مشکلات تا حدي برطرف شد.

محمدرضارحيمي معاون اول رييس جمهور و محمد عباسي وزير ورزش و جوانان از نزديک شاهد عملکرد ملي‌ پوشان واليبال بوند. رييس فدراسيون واليبال آلمان به همراه تعدادي از روساي فدراسيون‌هاي ورزشي ايران در کنار محمدرضا داورزني نظاره‌گر اين ديدار بودند.

*ست نخست:25 بر 19 ايران

آلماني‌ها مي‌دانستند که اگر کار را شُل بگيرند ديگر در جو سالن آزادي محال است بتوانند به بازي برگردند به همين خاطر خيلي محکم کار را شروع کردند و در چهار پنج امتياز نخست پاياپاي با ايران پيشش رفتند. با اين حال بازي خوب محمد موسوي و آبشارهاي ويرانگر او روند بازي را به سود ايران پيش مي‌برد. اميرغفور واقعا سرويس‌هاي تماشايي و بي نقصي را به زمين حريف مي‌فرستاد چنانکه دريافت کننده هاي اسم و رسم دار آلمان هم نمي توانستند سرويس هايش را مهار کنند. ايران خيلي زود اختلاف امتياز هاي خود را به عدد چهار رساند. سد دفاع مستحکم معروف و موسوي غفور شکستني نبود.

در مقابل اما بازي خوب "کاليبردا" تنها بارقه اميد آلماني ها براي ادامه کار به نظر مي رسيد. ملي پوشان واليبال ايران کاملا بر جريان بازي مسلط بودند. آن ها بارها در ست نخست سرويس هاي تماشايي زدند که قلب زمين آلمان ها را ويران مي کرد. ايران وقت استراحت فني دوم را با اختلاف امتياز به سود خود تمام کرد. دريافت هاي عالي علي مباشري بازيکن ايران امان اسپکرهاي حريف را ربوده بود. عادل غلامي حالا به عنوان يک سرعتي زن تمام عيار نقش موثري در کارهاي ترکيبي داشت و به تنهايي مهاجمان بلند آلماني را دفاع مي کرد. ايران تيم برتر اين ميدان بود و توانست در پايان ست اول اين برتري را با نتيجه 25 بر 19 به حريف ديکته کند.

*ست دوم:25 بر18 ايران

تيم ملي واليبال ايران ست دوم مسابقه را هم مقتدارنه آغاز کرد. شاگردان خوليو ولاسکو خيلي زود چهار امتياز از حريف پيش افتادند. لوکوموتيو امتيازآوري تيم ملي ايران همچنان در حرکت بود. دريافت‌هاي عالي و بازي سازي هاي ديدني سعيد معروف اختلاف امتياز را با حريف به عدد شش رساند.

اين نسل طلايي واليبال ايران کاملا آلمان ‌ها را مقهور توانايي هاي خود کرده بود. هواداران سر از پا نمي شناختند. همه جا پرچم سه رنگ ايران در اهتزاز بود. رحمان داودي همچنان يکي از موثرترين بازيکنان ايران بود.او خوب دريافت مي‌کرد, عالي سرويس مي زد و آبشارهاي تماشايي داشت. هيچ يک از بازيکنان آلمان حرفي براي گفتن نداشتند. ديگر هيچ کس اميدي به پيروزي آلمان‌ها نداشت. سعيد معروف يک‌تنه دفاع روي تور حريف را جا مي‌گذاشت و موسوي مقتدرانه از عنوان خود به عنوان بهترين دفاع روي تور ليگ جهاني دفاع مي‌کرد. ولاسکو حتي نيازي به تعويض نمي‌ديد. جشني ديگر در راه بود.

محمودي و مهدوي که اواخر ست دوم به ميدان آمده بودند نقش زيادي در پيروزي 25 بر 18 ايران در اين ست داشتند.

*ست سوم:25 بر 20ايران

ژرمن ها در ست سوم چيزي براي از دست دادن نداشتند. آن ها با تمام توان آمده بودند تا به باخت 3بر صفر برابر ايران تن ندهند. اما ديگر چيزي نمي توانست مانع ملي پوشان مقتندر واليبال ايران شود. عادل غلامي در اين ديدار يک ستاره بود. علي مباشري حالا ديگر ششمين برد خود را از مجموع هفت بازي ملي جشن مي گرفت. سعيد معروف بهترين پاسور آسيا يک تنه ساختار دفاعي حريف را بهم مي ريخت. خوليو ولاسکو بارضايت کار شاگردانش را زير نظر داشت. ايران مثل دو ست قبل چهار امتياز پيش افتاده بود و با حاشيه امنيت کار را دنبال مي کرد. اميرغفور با هوشمندي بالاي خود گاهي با دست دفاع کار مي کرد و گاهي هم اسپک هاي طلايي خود راب ه قبل زمين آلمان مي کوبيد. بازيکنان ايران از همه جاي زمين توپ را جمع مي کردند و اجازه نمي دادند حريف مفت امتياز بگيرد. تجلي غرور ملي در سالن طنين انداز شد. سيد محمد موسوي همچون کوهي استوار مقابل مهاجمان حريف مي ايستاد. بلندبالاهاي ايران پنجمين پيروزي خود را در ليگ جهاني جشن مي گرفتند.

منبع:varzesh3



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
برچسب‌ها: والیبال , ایران , المان , ورزشی , خبر ورزشی ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
نامی در تاریخ : 1392/4/22/6 - - گفته است :
کیف کردم اصن المان هول کرده بود
پاسخ:منم12000جمعیت ببینم هول می کنم!دم تماشا چیا هم گرم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
سلام دوستان عزیز.تواین وبلاگ همه چی پیدا میشه از جون مرغ تاشیرآدمیزاد!(معذرت میخوام)ازشیر مرغ تاجون آدمیزاد!پس حالشو ببرین.اگه هم آدم باحالی هستین نظرهم بدین(حالادیگه می تونی نظرنده!)پیروز باشین.